2022-11-14

Pietro Nilsson Toracca utsedd till Årets skyddsombud på Infranord!

I samband med Skyddsombudens dag uppmärksammade vi på Infranord våra 120 skyddsombud och synliggjorde deras viktiga uppdrag. Samtidigt utsågs årets skyddsombud på Infranord.

Årets skyddsombud 2022

Den 26:e oktober infaller skyddsombudens dag i Sverige och landets omkring 100 000 skyddsombud uppmärksammas för sina viktiga insatser. På Infranord ville vi rikta ett särskilt tack till våra skyddsombud och synliggöra deras arbete för ett bättre och säkrare arbetsmiljö.

Årets skyddsombud på Infranord
I samband med Skyddsombudens dag har även Infranord utsett årets skyddsombud inom företaget och 2022 blev det Pietro Nilsson Toracca, Årsta. Pietro har utmärkt sig genom sitt engagemang i säkerhetsfrågor och delaktighet i att ta fram flera produkter som underlättar ett säkert arbete. Han är med i skyddskommittéer och är dessutom drivande i veckomöten där säkerhet står högst på agendan. Pietro sprider kunskap och information till sina kollegor och agerar alltid med säkerheten i fokus. Han är verkligen en god ambassadör för ett säkert Infranord.

- Vi är glada över att få samarbeta med Pietro i våra arbetsmiljöfrågor och vet att han som huvudskyddsombud arbetar för en säkrare arbetsmiljö tillsammans med övriga skyddsombud i Stockholm. Pietro är alltid lyhörd och engagerad, vilket vi uppskattar stort, säger Pierre Makdessi, Säkerhetschef på Infranord